Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kontrakt wart 2,3 mld dolarów: nowe pociągi Alstomu dla MTA

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
26-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Alstom

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kontrakt wart 2,3 mld dolarów: nowe pociągi Alstomu dla MTA
wiz. Alstom Advanced & Creative Designprojekt nieumowny wyłącznie w celach ilustracyjnych
Alstom dostarczy 316 nowoczesnych, komfortowych wagonów kolejowych dla Long Island Rail Road i Metro-North Railroad, należących do New York Metropolitan Transportation Authority. Kontrakt o wartości 2,3 miliarda dolarów przewiduje również opcję na kolejne 242 wagony i stworzy blisko 300 miejsc pracy w zakładach produkcyjnych w stanie Nowy Jork. Nowe pociągi zastąpią wysłużony tabor i zaoferują pasażerom wyższy standard podróży, a jednocześnie wesprą lokalną gospodarkę.

Alstom, światowy lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, poinformował o uzyskaniu kontraktu o wartości 2,3 mld USD (2,0 mld euro) na produkcję 316 wagonów kolejowych dla Long Island Rail Road (LIRR) i Metro-North Railroad, oddziałów kolei podmiejskiej New York Metropolitan Transportation Authority. Kontrakt przewiduje również opcję zakupu do 242 dodatkowych wagonów o wartości do 1,5 mld USD (1,3 mld euro).

Nowe wagony M-9A zastąpią 40-letnie wagony M-3, najstarsze jednostki kursujące na liniach podmiejskich, oferując cichszą, płynniejszą i bardziej niezawodną jazdę. Będą wyposażone w porty USB do ładowania, miejsca dla wózków inwalidzkich oraz toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dwa zestawy bardzo szerokich drzwi po każdej stronie wagonu zapewnią sprawne wsiadanie i wysiadanie pasażerów.

Skala dostaw, standardy bezpieczeństwa i linia Adessia

Około 160 wagonów trafi do LIRR – najruchliwszej kolei podmiejskiej w USA. Pozostałe 156 będzie obsługiwać Metro-North, która łączy północne przedmieścia Nowego Jorku z Connecticut. Wraz z tą dostawą łączna liczba wagonów wyprodukowanych przez Alstom dla MTA wzrośnie do około 5400.

Nowe pojazdy będą zgodne z aktualnymi wymogami cyberbezpieczeństwa MTA, chroniąc systemy pokładowe i komunikację zewnętrzną. Będą to elektryczne zespoły trakcyjne (EZT), które nie wymagają lokomotywy na zelektryfikowanych trasach.

Alstom jest obecny w wielu lokalizacjach w stanie Nowy Jork – w tym w Rochester i na Manhattanie, zakładach serwisowych JFK AirTrain w Queens, zakładach produkcyjnych w Hornell i Plattsburghu oraz zakładzie remontowym w Kanonie. Zakład w Hornell, z 170-letnią tradycją, jest największym producentem kolejowych pojazdów pasażerskich w USA.

Pojazdy M-9A są częścią portfolio Adessia – serii pociągów podmiejskich firmy Alstom. Adessia to jedno- i dwupokładowe zespoły trakcyjne, zdolne do jazdy z prędkościami 120–200 km/h, zarówno w sieciach zelektryfikowanych, jak i nie. Alstom, z ponad 60-letnim doświadczeniem, sprzedał już ponad 40 000 wagonów Adessia do 60 systemów podmiejskich w ponad 15 krajach, umożliwiając ponad 20 milionom pasażerów dziennie bezpieczne i komfortowe podróże.

Alstom to największy dostawca taboru i usług kolejowych w USA. Firma dostarczyła już ponad 12 000 pojazdów dla agencji transportu z takich miast jak Nowy Jork, Chicago, Los Angeles, Atlanta, Boston, Waszyngton, San Francisco i New Jersey. Buduje także nową flotę dużych prędkości dla Amtrak. Jest również liderem w zakresie zautomatyzowanych systemów transportu na lotniskach – działa już na 15 amerykańskich lotniskach.

Nowe miejsca pracy, nowe możliwości

Szacuje się, że kontrakt stworzy prawie 300 miejsc pracy w dwóch zakładach produkcyjnych Alstom w północnej części stanu Nowy Jork. Wiele z nich będzie obsadzonych przez członków Międzynarodowego Stowarzyszenia Mechaników (IAM). Montaż pociągów odbędzie się w Hornell, gdzie powstają karoserie wagonów w nowo otwartym Zakładzie 4, zbudowanym specjalnie w celu przeniesienia tej działalności do USA. Wózki (podwozia) będą montowane w zakładzie Alstom w Plattsburghu (region Adirondack), a układy napędowe – produkowane w West Mifflin w Pensylwanii.

– Dzięki projektowi M-9A Alstom z niecierpliwością czeka na dostarczenie doskonałych pociągów podmiejskich i dobrych miejsc pracy dla nowojorczyków – mówi Michael Keroullé, prezes Alstom Americas i dodaje:

– Jesteśmy wdzięczni MTA za zaufanie i możliwość kontynuowania naszej długoletniej współpracy. Nowe pociągi zaoferują pasażerom większy komfort i nowoczesne udogodnienia, a będą produkowane przez nowojorską siłę roboczą w naszych zakładach w stanie Nowy Jork. Inwestycja MTA to także inwestycja w lokalne społeczności w całym stanie Empire.

Hope Knight, prezes i dyrektor generalna Empire State Development, zaznacza:

– Zaawansowana produkcja jest kluczową gałęzią przemysłu w północnej części stanu Nowy Jork. Najnowsze modernizacje zakładu Alstom w Hornell stały się możliwe dzięki strategicznym inwestycjom firmy i stanu. Nowy kontrakt MTA przynosi wymierne korzyści – wagony „Made in New York” wspierają miejsca pracy, rozwój regionalny i zapewniają bezpieczny, niezawodny transport.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom pokazuje, jak produkuje w Chorzowie Coradie Max [zdjęcia]

Mobilność

Alstom pokazuje, jak produkuje w Chorzowie Coradie Max [zdjęcia]

Daniel Siwak 03 listopada 2024

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Komunikacja

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 24 października 2024

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Komunikacja

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Przemysław Farsewicz 31 marca 2024

Austria. Graz zamówił 15 nowych tramwajów

Komunikacja

Austria. Graz zamówił 15 nowych tramwajów

Przemysław Farsewicz 03 lutego 2024

Alstom dostarczy nowe tramwaje do francuskiego Lille

Komunikacja

Alstom dostarczy nowe tramwaje do francuskiego Lille

Przemysław Farsewicz 27 stycznia 2024

Alstom z kontraktem tramwajowym w Arabii Saudyjskiej

Komunikacja

Alstom z kontraktem tramwajowym w Arabii Saudyjskiej

Przemysław Farsewicz 20 stycznia 2024

Zobacz również:

Alstom pokazuje, jak produkuje w Chorzowie Coradie Max [zdjęcia]

Mobilność

Alstom pokazuje, jak produkuje w Chorzowie Coradie Max [zdjęcia]

Daniel Siwak 03 listopada 2024

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Komunikacja

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 24 października 2024

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Komunikacja

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Przemysław Farsewicz 31 marca 2024

Austria. Graz zamówił 15 nowych tramwajów

Komunikacja

Austria. Graz zamówił 15 nowych tramwajów

Przemysław Farsewicz 03 lutego 2024

Alstom dostarczy nowe tramwaje do francuskiego Lille

Komunikacja

Alstom dostarczy nowe tramwaje do francuskiego Lille

Przemysław Farsewicz 27 stycznia 2024

Alstom z kontraktem tramwajowym w Arabii Saudyjskiej

Komunikacja

Alstom z kontraktem tramwajowym w Arabii Saudyjskiej

Przemysław Farsewicz 20 stycznia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij