wiz. Alstom Advanced & Creative Designprojekt nieumowny wyłącznie w celach ilustracyjnych
Alstom dostarczy 316 nowoczesnych, komfortowych wagonów kolejowych dla Long Island Rail Road i Metro-North Railroad, należących do New York Metropolitan Transportation Authority. Kontrakt o wartości 2,3 miliarda dolarów przewiduje również opcję na kolejne 242 wagony i stworzy blisko 300 miejsc pracy w zakładach produkcyjnych w stanie Nowy Jork. Nowe pociągi zastąpią wysłużony tabor i zaoferują pasażerom wyższy standard podróży, a jednocześnie wesprą lokalną gospodarkę.
Alstom, światowy lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, poinformował o uzyskaniu kontraktu o wartości 2,3 mld USD (2,0 mld euro) na produkcję 316 wagonów kolejowych dla Long Island Rail Road (LIRR) i Metro-North Railroad, oddziałów kolei podmiejskiej New York Metropolitan Transportation Authority. Kontrakt przewiduje również opcję zakupu do 242 dodatkowych wagonów o wartości do 1,5 mld USD (1,3 mld euro).
Nowe wagony M-9A zastąpią 40-letnie wagony M-3, najstarsze jednostki kursujące na liniach podmiejskich, oferując cichszą, płynniejszą i bardziej niezawodną jazdę. Będą wyposażone w porty USB do ładowania, miejsca dla wózków inwalidzkich oraz toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dwa zestawy bardzo szerokich drzwi po każdej stronie wagonu zapewnią sprawne wsiadanie i wysiadanie pasażerów.
Skala dostaw, standardy bezpieczeństwa i linia Adessia
Około 160 wagonów trafi do LIRR – najruchliwszej kolei podmiejskiej w USA. Pozostałe 156 będzie obsługiwać Metro-North, która łączy północne przedmieścia Nowego Jorku z Connecticut. Wraz z tą dostawą łączna liczba wagonów wyprodukowanych przez Alstom dla MTA wzrośnie do około 5400.
Nowe pojazdy będą zgodne z aktualnymi wymogami cyberbezpieczeństwa MTA, chroniąc systemy pokładowe i komunikację zewnętrzną. Będą to elektryczne zespoły trakcyjne (EZT), które nie wymagają lokomotywy na zelektryfikowanych trasach.
Alstom jest obecny w wielu lokalizacjach w stanie Nowy Jork – w tym w Rochester i na Manhattanie, zakładach serwisowych JFK AirTrain w Queens, zakładach produkcyjnych w Hornell i Plattsburghu oraz zakładzie remontowym w Kanonie. Zakład w Hornell, z 170-letnią tradycją, jest największym producentem kolejowych pojazdów pasażerskich w USA.
Pojazdy M-9A są częścią portfolio Adessia – serii pociągów podmiejskich firmy Alstom. Adessia to jedno- i dwupokładowe zespoły trakcyjne, zdolne do jazdy z prędkościami 120–200 km/h, zarówno w sieciach zelektryfikowanych, jak i nie. Alstom, z ponad 60-letnim doświadczeniem, sprzedał już ponad 40 000 wagonów Adessia do 60 systemów podmiejskich w ponad 15 krajach, umożliwiając ponad 20 milionom pasażerów dziennie bezpieczne i komfortowe podróże.
Alstom to największy dostawca taboru i usług kolejowych w USA. Firma dostarczyła już ponad 12 000 pojazdów dla agencji transportu z takich miast jak Nowy Jork, Chicago, Los Angeles, Atlanta, Boston, Waszyngton, San Francisco i New Jersey. Buduje także nową flotę dużych prędkości dla Amtrak. Jest również liderem w zakresie zautomatyzowanych systemów transportu na lotniskach – działa już na 15 amerykańskich lotniskach.
Nowe miejsca pracy, nowe możliwości
Szacuje się, że kontrakt stworzy prawie 300 miejsc pracy w dwóch zakładach produkcyjnych Alstom w północnej części stanu Nowy Jork. Wiele z nich będzie obsadzonych przez członków Międzynarodowego Stowarzyszenia Mechaników (IAM). Montaż pociągów odbędzie się w Hornell, gdzie powstają karoserie wagonów w nowo otwartym Zakładzie 4, zbudowanym specjalnie w celu przeniesienia tej działalności do USA. Wózki (podwozia) będą montowane w zakładzie Alstom w Plattsburghu (region Adirondack), a układy napędowe – produkowane w West Mifflin w Pensylwanii.
– Dzięki projektowi M-9A Alstom z niecierpliwością czeka na dostarczenie doskonałych pociągów podmiejskich i dobrych miejsc pracy dla nowojorczyków – mówi Michael Keroullé, prezes Alstom Americas i dodaje:
– Jesteśmy wdzięczni MTA za zaufanie i możliwość kontynuowania naszej długoletniej współpracy. Nowe pociągi zaoferują pasażerom większy komfort i nowoczesne udogodnienia, a będą produkowane przez nowojorską siłę roboczą w naszych zakładach w stanie Nowy Jork. Inwestycja MTA to także inwestycja w lokalne społeczności w całym stanie Empire.
Hope Knight, prezes i dyrektor generalna Empire State Development, zaznacza:
– Zaawansowana produkcja jest kluczową gałęzią przemysłu w północnej części stanu Nowy Jork. Najnowsze modernizacje zakładu Alstom w Hornell stały się możliwe dzięki strategicznym inwestycjom firmy i stanu. Nowy kontrakt MTA przynosi wymierne korzyści – wagony „Made in New York” wspierają miejsca pracy, rozwój regionalny i zapewniają bezpieczny, niezawodny transport.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.